tisdag 25 oktober 2011

Gör den om ni kan

Igår. Måndag hela dagen. Yoga halva kvällen.
Passet veckan innan och (veckan innan dess) gjordes Victory Pose. Den är så galet svår att göra. Så svår att det nästintill är omöjligt att ens hitta den positionen på nätet.

Förra måndagen hade jag iallafall bestämt mig för att nu jädrar ska det tränas Victory poses, så att jag inte dimper baklänges ner i mattan som ett gammalt osmidigt freonkylskåp fler gånger. Övning ger färdighet. Och rackarns vad jag övade. Eller i ärlighetens namn ingenting. Och som en sköld för mitt dåliga samvete kom jag på att bästa yogafröken skulle åka till Indien. Och att oddsen för att vikarien skulle utöva VP var ganska låga.

Men nånstans finns det en risk att den övningen kommer igen nån gång framöver. Så jag borde verkligen, verkligen öva på den. Nu har jag ju åtminstone lyckats googla fram den på nätet.

Inga kommentarer: