lördag 1 oktober 2011

Morgondimma

Lockas av den täta morgondimman och ger mig iväg på cykeln (cy-kel-en på skånska) med kameran på axeln. In till den magiska världen där solen styr likt en allsmäktige.

Mindre magiskt är det i hallen precis innan jag ska bege mig. Det är där det händer. Det är där jag lyckas dräpa mitt favvoobjektiv. Det glider ur handen och hur jag än försöker, så lyckas jag inte rädda mitt fasta 50mm. Fan. Fan. Fan. Det är inte första gången. Vilket en del av er vet. Fan. Fan. Fan. En del skulle kalla mig oaktsam (tex min man). Själv kallar jag mig onödigt stressad. Och i tron att jag kan hålla för många kameradelar i luften samtidigt.




Bilderna får inte kopieras eller användas utan min tillåtelse

3 kommentarer:

Louise sa...

Attans, finns relativt billigt på Cyberphoto.se eller om det är .com.
Mitt ballade ut nät jag hade kundfotografering, inte kul.

JennyBjörk sa...

Härliga bilder Titti! Ser ut som att ditt fasta överlevde även denna smäll....eller?
Kramis Jenny

TITTILINA sa...

Jenny: Tyvärr är det lilla fasta på dödsbädden nu. Kaputt. Gårdagens bilder tog jag med mitt Tamron 28-75.

Louise: Japp det blir till å köpa nytt. Finns till bra pris på DustinHome oxå. Tur att man är yrkesverksam kvinna igen med lite mer pengar i börsen.

Kram på er tjejer!