söndag 30 oktober 2011

Vintertid

En del hissar. En del dissar. För egen del hade jag gärna gjort som björnarna. Gått i ide. Eller tagit en powernap fram till advent för att uppleva december med jul och nyår. Sen på nyårsdagen åter igen inta ideläget och vakna upp lagom till sommartid.

Jag har redan fått smaka på vintertidens bitterhet. Feber och snorig näsa i helgen och idag beckmörkt utomhus innan kvällsmaten intagits. Snart står dessutom overallkiten på förskolebarnen och knackar på dörren. På och av. Av och på. Geggiga och blöta overaller in i torkskåp. Intorkade geggiga overaller ut från torkskåpen. Sjukdomar, sjukdomar och sjukdomar.... Dom något ljusare morgnarna kan omöjligt uppväga allt detta.

Jag väljer att förtränga att vi entrat vinterhalvåret ett tag till. Jag vill njuta av vackra höstdagar och minnas bilderna från de sköna sommardagarna. Och de vackra blommorna som min mamma höll i sina händer.

Idag är det min kära mammas dag. Kära mammas födelsedag.


Bilderna får inte kopieras eller användas utan min tillåtelse

Inga kommentarer: