söndag 9 oktober 2011

Paus

Paus från söndagslivet. Mellan ärendefixing och kålpuddingtillverkning. Det går tydligen i ett. Trots att jag tänkt och planerat annorlunda.

Svärmor ringer och frågar om vi vill ha överbliven ananaspaj. Om vi vill? Är den här familjen galen i sweeties? Har Dolly Parton stora bröst? Fattas bara annat. Särskilt fruktpajer tas tacksamt emot i det här hushållet. Amen.

Eftermiddagsfikan påminner om en bröllopsutstyrsel. Nånting vitt - min temugg. Nånting lånat - tepåsen som jag råkade få mig hem från hotellet i måndags. Långtidslån tror jag det kallas. Eventuellt fjärrlån. Nånting fått - ananaspajen. Nånting blått - Hmmmm. Ah vad fasen. Nya jeans till I har köpts tidigare idag. Det kan väl räknas?

Nästa helg. Då jag ska jag bli bättre på att ta längre och flera pauser. För det gör gott.


Bilderna får inte kopieras eller användas utan min tillåtelse

Inga kommentarer: