torsdag 13 oktober 2011

Innan frosten

Innan frosten slår till, plockar jag ihop några luktärtsbaljor så att vi kan använda fröna nästa år. Om vi vill. En av pelargonerna planteras om, i hopp om att få njuta lite av sommaren inomhus i kalla vintern. Räddas det som räddas kan. Återvinning på hög nivå.
Minns hur min mormor tog sticklingar från sina pelargoner och satte dom i nya krukor. Överallt i huset. Det måste varit hennes favoritblomma på den tiden. Det var hennes grej. Nu vill jag också prova. Med all vördnad och ömhet. Jag är inte känd för gröna fingrar, men om jag ger mig attan på det så brukar det fungera.

Min lilla aloe veraplanta har också fått ett hem. En egen kruka att växa och frodas i. Bra att ha om man skulle göra sig illa och bara knipsa av ett blad och ge läkande kraft. Healing.


Bilderna får inte kopieras eller användas utan min tillåtelse

Inga kommentarer: