tisdag 18 oktober 2011

Love is in the air

18/10. Ett datum som känns mycket bekant för mig. Men ingen jag känner har födelsedag, men likväl känns det högtidligt. Det tog mig en hel arbetsdag innan jag knäckte det. Förlovningsdag. Det är vår förlovningsdag idag. Åtta år sen vi satt i en roddbåt med skumpa, choklad, jordgubbar och två guldringar. På en liten sjö mitt i Hyde Park. 17-18 grader varmt och fantastiska färger på träden. Åtta år sen. Tiden går fort när man har roligt.

Kärleken har spirats på flera sätt hemma i palatset. Mellan prinsen och prinsessan. En av I´s prinsessor har varit här idag. Lekt och pysslat. Pogo Pedagog knackade på dörren och vips hade det gjorts älgar med händer och fötter mitt i alltihop. Perfekt pyssel för en regning innesittardag. Prinsens (jo hon kallar honom så) fötter är för övrigt lite kalla just nu när man pratar giftemål. Han har plötsligt blivit rädd för tjejbaciller och vet inte hur han ska hantera det. Tacksamheten borde istället vara enorm men han förstår inte riktigt hur bra han har det. Med tjejer som vill gifta sig, kramas med mera...

Mitt i leken hör jag sessan säga:
- "Prins I. Jag ska gifta mig med dig."
- "Jag vet inte vem jag ska gifta mig med", svarar I lite slingrande.
- "Då får du bestämma dig nu! För jag ska gifta mig med dig."

Den prinsessan vet vad hon vill.


Bilderna får inte kopieras eller användas utan min tillåtelse

1 kommentar:

Ann-Louise sa...

Så sött!!!