lördag 28 april 2012

Halledasingen

Halledasingen vad det hinns med mycket när vårvärmen och de ljusa kvällarna kommer och hälsar på. Att en sån förutsättningslös dag skulle visa sig ha så mycket i bagaget. Fotbollsträning, shopping och målning av trädgårdsmöbler. Och krig mot de förbaskade ormbunkstrupperna. Dom som vill ta över hela rabatten och som jag varje vår får bestrida så att dom inte tar över mina ägor. Mitt land. Däremot är lavendeln välkommen att breda ut sig. Ännu mer. Så att jag kan ruska om dom lite ibland och bara få inandas underbar doft. Mjuk och lugnande lavendeldoft.


En kamp mot ormbunkstrupperna tar på krafterna. Och ryggen. Känner mig som en pensionär där i rabatten och tänker att till nästa shopping får den nog bli en sån där knäpall. För den riktiga oldielooken.

Tackar snabbt ja till att baka med barnen istället. (Finns det nång gång jag tackar nej till bakning?) Kladdiga händer som byter ut myllan mot chokladbollssmet. Chokladbollar i alla dess färger. Numera flera i magarna än på fatet.

3 kommentarer:

Fru Sederblad sa...

Chokladbollar vinner över trädgårdarbete alla dagar i veckan.

Jenny Björk sa...

Mmmmm....älskar lavendeldoft och din härliga och inspirerande blogg!
Ha en härlig Valborg!

TITTILINA sa...

Tack kära Jenny! Detsamma till dig!