måndag 23 april 2012

K som i....


K som i kärlek och kramkalas med käraste E.

Hon vet vilka knappar hon ska trycka på när mamma kommer hem efter en högljudd arbetsdag och med ilsken huvudvärk. (Jobbat på förskola en måndag? You should try it...) Hon som lockar med öppna armar och brorsans stulna replik - Kom, min lilla gullegyn! Där skulle jag kunna ligga i timmar. I hennes famn, med hennes armar om min hals.

Efter en stund skuttar hon ner från sängen och säger: Nu har jag myst med dig en lång stund. Och så har kramkalaset nåt sitt slut. Kramkalaset är slut, men kärleken består.

5 kommentarer:

Louise sa...

Det absolut bästa som finns. Bästa!

mitt liv som jag sa...

Ser underbart ut! Gos med sina små hjärtan är bara så fantastiskt!

Fru Sederblad sa...

Åh, vilken underbar bild. Kärleken lyser om er!

Kanel & Cayenne sa...

Åh, vad underbart det ser ut! Jag blir alldeles gråtmild, kärleken verkligen strålar om er! Jag skulle vilja ge en eloge till den som tagit bilden. :) Kram /Nellie

TITTILINA sa...

Tack Nellie!
Det är mannen som tagit kortet. På order av mig. Det kändes som ett fantastiskt ögonblick att föreviga.