söndag 29 april 2012

I´m in love



Att komma hem med en jag-måste-ha-klänning. Den som sonen dessutom lovordat i affären. Den han tycker mamma ska ha. Min fina pojke - han vet. Det gäller att välja rätt ps när det bär iväg med spenderbrallorna.

Visar stolt upp mitt etthundra-nittionio-kronors-fynd för mannen. Uppdressad på podiet för bästa kommentar. Han hummar först och blir tyst en stund. En lite för lång stund. Så lång stund att jag inser att han tänker att detta är en klänning för Svetlana, 78. Hennes städrock som hon tar på sig varje dag för att dryga ut sin ickebefintliga öststatspension. Jag känner min man och hans tankar.
Han öppnar munnen och frågar: "Ska du ha den på jobbet, eller?"
Okej städtant eller lektant? Nerspilld med rengöringsmedel eller sandlådssand? Jodåsåatt. Där är ribban lagd. Jädrar i min låda vad ni kommer se mig mycket som städtant i sommar. Jo bett! Jo bett! Cause I´m in love.

4 kommentarer:

Kanel & Cayenne sa...

:) Jag är säker på att mannen kommer förstå när du har den vackra klänningen på dig. Om inte annat kan du ta den på dig varje gång du ska städa, då blir nog städningen lite roligare! Kram /Nellie

dianasdrommar sa...

Fin :) Tack för din kram och omtanke Diana

Gottegrisen sa...

Den är ju superfin!!!

Kram

TITTILINA sa...

Tack tjejer för ert stöd!
Den har premiäranvänts idag.