onsdag 30 oktober 2013

Är det höstlov, så är det

 
Det doftar höstlov lång väg.
Nu väntar några lediga dagar. I alla fall för mig och kidsen.
 
Jag har kommit in i en period då jag bara vill vara med mina barn. Hela tiden.
Då jag uppskattar det enkla i livet. Och är tacksam för den vardag jag har.
 
Så nu vill jag bara mysa och gosa. Ta dagen som den kommer.
Baka knäckig äppelkaka och äta den i soffan.
Läsa böcker tillsammans nerbäddade bland fluffiga täcken,
 åka till Bokskogen och gå omkring bland prassliga löv eller träffa vänner.
Göra saker som gör att man gillar hösten ännu mer.


 
För är det höstlov, så är det.



2 kommentarer:

Jennica... sa...

Åhh, vad härligt det låter! Äpplekaka, bok under fluffiga täcken...mysigt!!
Stor KRAM och mys på! :)

Nellie - the Flying Hippo sa...

Det låter som att du är nöjd med tillvaron och det är ju underbart! Fin girlang har ni gjort också. :) Kram