fredag 4 oktober 2013

Att ta bullbaket till en högre nivå



Det är sådana här dagar som jag älskar.
Mina lediga fredagar, när solen skiner och jag och lil'sis promenerar
på kullerstensgator i stora staden.
Shoppar lite lagom för att stilla mitt behov.
Plockar mängder av nykläckta kastanjer för att stilla lil'sis.

Det är sådana här dagar jag älskar.
När jag äntligen får knåda kaneliga degar på Kanelbullens Dag.
Den dagen som jag i mitt förvirrade tillstånd trodde var i tisdags.
När jag tar bullbaket till en högre nivå
och lär mig snurra till snäckorna på farmors vis.

Det är då jag njuter varje sekund.
Av livet och vardagen.

7 kommentarer:

Helenas enkla vardag sa...

Vilka fina kanelbullar! Mysig dag ni haft, det är värdefullt.
Kram helena

Ida sa...

Låter som en härlig dag. Ser riktigt goda ut. Trevlig helg på dig vännen, kram!!

dianasdrömmar sa...

Vilka fina bullar :) kram Diana

Nellie - the Flying Hippo sa...

Snyggt snurrade snäckor snygging!

Bara Sara sa...

Underbar vardagslyx!!! Kram Sara

My everyday life sa...

Vilka fin fina bullar :) Underbar dag det varit idag, med solens som strålar och löven som lyser i varma toner.

Hoppas kvällen också blir harmonisk.

Kram Nina

Allt och/eller Inget sa...

Låter som en underbar dag! Och finfina bullar!

Kram Linda