lördag 19 oktober 2013

Det är den där glassens förtjänst

Snålblåsten är kall och påträngande.
Dra sig in genom fönsterventilation. Kyler oss.
Jag tänder så många ljus jag kan.
För stämningens skull. Och för värmens.
 
Jag har varit ute och sprungit.
För första gången på evigheter. Sen sommartemperturen joinade oss.
Men nånstans sitter det där.
Takten. Orken.
Den som kommer med Will.i.Am´s "That Power"
 Fast jag är förlamande trött när jag kickar ut mig själv.
 
 And oh, I'm alive, I'm alive, I'm alive
And oh, I can fly, I can fly, I can fly
And oh, I'm alive, I'm alive, I'm alive
And I'm loving every second
Minute
Hour
Bigger
Better
Stronger
Power
 
Och jag springer halvmilen snabbare än på länge.
Jag som inte ens trodde jag skulle orka runt.
Det måste vara den där paraplyglassfrossan förtjänst igår.
Jo, våra springglada vänner säger att det är bra. Att äta glass dagen innan man springer.
Och jag kan bara hålla med.
Det är ta mej sjutton glassens förtjänst.

  
Lil sis, hon springer hon med.
Runt på vårt trädäck i skymningen. I trosor och vinterkängor.
När termometern visar nio grader. Då passar den varmblodade lilla juvelen på.

4 kommentarer:

Jennica... sa...

Duktig du är! Och att ladda med glass låter ju verkligen som min melodi!

Och de där små, med sina fantastiska klädval....eller ickeklädval! :)

KRAM!

Melody and M.E sa...

Men varför har jag aldrig testat med glass? Får nog sluta med 5:2 dieten som bara gör mig trött och fylla frysen med glass!
Önskar dig en skön söndag!
Kram M.E

Helena sa...

Snyggt jobbat! Glass är gott och gör dig snabb som vinden. Kram

Nellie - the Flying Hippo sa...

Sjukt bra Titti. Glass har jag aldrig laddat med. Det kanske jag ska testa. Stor kram!