måndag 14 oktober 2013

Att försöka smälta gårdagen

 
Jag snor åt mig en stund på gräsmattan.
För sådana stunder finns snart ej att få.
Sittandes i lotusställning, i på-gränsen-men-ändå-tillräckligt-lösa-byxor.
Barnen moffar i sig överbliven hallontårta från igår.
Big Bros i bar överkropp, trots att det är mitten av oktober...
 
Jag försöker smälta gårdagen och dess trevligheter.
Tanken på två nöjda sjuåringar som hade discoskalas.
Med fullt ös från början till slut.
 
Den förbaskat trevliga tillställningen hos vännerna därefter,
som bjöd på glada skratt, pumpakarvning, smörrebröd och öl.
Och pumpapaj. Premiär för min del.
En rackarns god premiär. En sån som gav mersmak.
En sån som man vill testa på att smacka ihop själv nån gång.
 
 
Det var så in i bengens trevligt och stämningsfullt alltihop.
Med mörkret tätt intill husknutarna
Och regnet, småpiskande på rutorna.
Ett helt trädgårdsbord därute fyllt av nydesignade pumpor...
 
En sån där kväll som jag alltid kommer att minnas...


3 kommentarer:

Jennica... sa...

Gud så härligt det låter! Och vilka fantastiska pumpor!
Kram!

mitt liv som jag sa...

Översta bilden är ju bara underbar! Tänk vilken höst vi har :).
Kram Jennifer

Queen of Kammebornia sa...

Sådana kvällar är guld värda! Kram!