fredag 18 oktober 2013

Idag är jag världens bästa mamma


Bitterheten är som bortblåst.
Idag är jag världens bästa mamma!
Jag balanserar livet med lite mera yin. Med överflödets yang.

Vi hänger på Leos Lekland i timmar och härjar tills barnen är svettiga och
mina jeans är blankslitna i baken av allt rutschkaneåkande.
Kör barnfavoriter all in och fixar mat från Burgarnas Konung
och fredagsmyser med paraplyglass i stora lass.
Tills vi inte orkar mer. Tills vi är mätta som en propp.
Tills det är dags att bre ut oss i dubbelsängen.
Där jag får ligga mitt emellan mina skatter.  Dom som somnar på ett kick.

Världens bästa mamma ja.
Iallafall när mina barn får bestämma.
Iallafall idag.



3 kommentarer:

Lena - gott för själen sa...

Grattis till den titeln då!

Kram Lena

Nellie - the Flying Hippo sa...

Vad underbart! Jag tror du är världens bästa mamma de flesta dagana. :) Kram

TITTILINA sa...

Nellie: Tack söta du, fast jag är tyvärr inte lika närvarande alla dagar.

Kram