lördag 12 oktober 2013

Egentligen skulle jag vänta tills Nutellamannen kommer

 
Lördageftermiddag.
Jag har kört barn hit och dit.
Till Ica, dans och simskola.
 
 
Mina finaste har landat på Flygplansbion.
Och jag sitter ensam kvar.
Med mina kreativa krafter. Med mina tankar.
Och jag får utlopp av sånt som jag mår bra av -
fotografera -
 pyssla med nya etiketter till läskflaskor som ska släcka törsten på en hel skolklass imorgon -
och slå till på en ny efterrätt till familjen ikväll.
Nut.Ell.Ase.Mif.Red.Do.
 
 
Egentligen skulle jag vänta tills Nutellamannen kommer på besök.
Han med den fina familjen.
Men jag tänker att det kan vara bra att provbaka efterrätten först.
Om ifall att den (detfinnsingenmöjlighetattdenintegördet) skulle smaka illa.
 
Lördageftermiddag, ja.
Hepp!
 
 
 
 


4 kommentarer:

Helenas enkla vardag sa...

Fina etiketter på flaskorna. Hur gör du dom?
Nutellasemifreddo, det finns inget godare. Så smaklig spis.
kram Helena

Nellie - the Flying Hippo sa...

Tänk att fotografering och pyssel kan vara så avkopplande :) Kram

My everyday life sa...

Roliga etiketter på flaskorna :) Ja bäst att provsmaka man vet ju aldrig... Ha en fin kväll! Kram Nina

Fru Sederblad sa...

Nutella. I lööööv Nutella! Bara så du vet!