söndag 27 oktober 2013

Fuck cancer

Klockorna är ställda. Och tiden är inne.
Den där tiden då utemöblerna ska in och mörkret är längre.
 
Jag gillar´t inte. Inte alls.
Men jag har lovat mig själv att göra det bästa av det.
Göra det bästa av den där vintertiden.
 
 
Så idag gör vi det bästa av det. Det gör vi.
Vi, tjejer, drar in till stan. Till Clarion Hotel.
Där min goa kollega och hennes väninna anordnar pärldagar.
Jo, det finns underbara människor som drar igång sånt här.
Trä-armband-charity-till-ungcancer.
Och jag tycker det är alldeles för lysande för att inte vilja vara med på ett hörn.
 
 
Så vi pärlar, fikar och pärlar.
Och den där vintertiden går för tillfället så himla fort.
Vi får mersmak, det får vi.
På att pärla armband.
Och på att visa vårt långfinger åt cancer.



8 kommentarer:

Ann-Louise sa...

Ja det är väl vid just sådana tillfällen som man skäms över att man klagar över att det blir mörkt så tidigt. Det kan stå ut med! Och så bra att pärla!!! Ses snart! Saknar er!

Jennica... sa...

Åhh, det gjorde ni helt rätt i! Vilken fantastisk sysselsättning! Det hade jag kunnat hålla på med länge....vad synd att jag inte visste, det hade jag gärna gjort tillsammans med tjejerna.
Kram på dig!!!

CreandoPhoto sa...

Bra! Bra gjort! För fy vad jag hatar den vidriga sjukdomen!

Jennica... sa...

Sv: Tack för infon! Jag tror minsann att vi kommer att vara med någon av söndagarna. En mysig aktivitet och samtidigt gör vi något gott!

Ida sa...

Nej varför visste inte jag detta?! Det hade jag mer än gärna gjort. Jag använder fortfarande mitt i princip varje dag. Känns bra.. Kram

Dagar av lycka sa...

Men vilken himla bra grej att få vara med och pärla sådär :)

Kram Anna

Karin sa...

Bra jobbar, jag har också armbandet och bär det varje dag. Karin

Nellie - the Flying Hippo sa...

En sådan underbar aktivitet! Ja tänk att det finns människor som ordnar sånt, fantastiskt. Precis som ni som går dit och pärlar! Kram