onsdag 23 oktober 2013

Det finns dom som tycker att det duggar glest

Det duggar glest härinne på bloggen.
Jo, så sant som det är sagt.
Man kan ju bara undra vad jag har för mig om dagarna när det är så tyst.
Jo, det ska jag berätta.
Jag har roat mig med att slumra i soffan nån kväll då och då.
Straffet för att jag sprang i lördags och lyckades irritera nån sur förkylningsbacill,
som genast ställde sig på bakbenen och slängde in lite influensavärk-och-klent-virke-i-kroppen.
Och när det hotas med sånt, då lägger jag mig snällt på plats i soffan.... Plats!!!
Sen har jag hängt med dottern på Minisim och badat med bortglömda och orakade armhålor.
Haft djupa samtal med en banktjänstekvinna om livet och ekonomin som
ligger en sisådär tjugosju år framåt i tiden.
Och köpt en lösnäsa.
Sånt är viktiga saker må ni tro.
 Men det viktigaste av allt;
jag har snuffat på de finaste barnen om kvällarna.
Legat mittemellan dom i dubbelsängen och låtit dom somna i mina armar.
En på varje sida....


3 kommentarer:

Bara Sara sa...

Baciller i all ära men det du skriver om lösnäsor och barn som somnar låter verkligen roligare/ mysigare! Kram Sara

Helenas enkla vardag sa...

Ha ha vad kul du skriver. Ja inte om just bacillerna, det är ju inte så kul, men du har ju onekligen haft kvalitetstid. och det är värt mycket.
Kram Helena

Lena - gott för själen sa...

Livet pågår helt enkelt. Det måste man ju också få ägna sig åt emellanåt.

Kram Lena