söndag 20 oktober 2013

Jag klagar inte...

 
Kroppen bjuder mig på träningsvärk.
Mannen bjuder mig på sovmorgon.
Den längsta på länge, länge. Men ack så välbehövlig.
 
Sen bjuder hela familjen mig på ensamtid.
Inom loppet av en timme har dom åkt iväg. Allihop.
Big bros drar på äventyr med en kompis.
Lil´sis och han är gift med, drar badhuset.
 
Så här sitter jag. Helt alena.
Bortsett från sällskapet av Laleh och Veronica Maggio.
Deras senaste alster går på högvarv nu.
När jag får välja.
 
 
Jag passar på att nätshoppa lite.
Äggkoppar hos Elsas hem.
Klänning från Zalando.
 
Och så tar redigeringen av bilderna vid.
Dom jag ska ha på väggen.
Tavelväggen som äntligen ska få sin plats i hallen.
 
 
Söndagförmiddag.
Mmmmm. Ja jag klagar inte...
 
 


10 kommentarer:

Titta in hos Thess sa...

Ja du... Det där med ensam tid.
Det måste väll vara något av det härligaste so finns för en arbetande små barns förälder.
Njut för tusan!!!!!! Så länge du kan ;)
För snart är ordningen tillrätta lagd igen ;))

Fast det är ju ganska härligt det oxå ;)))

Kram Thess

Helenas enkla vardag sa...

Gud vilken underbar Söndag. Njut..
Vilken underbar bild på dottern..
Kram Helena

Coquina sa...

Vilken härlig söndag =) Kika gärna in på min matblogg och tävla i min tävling som pågår i några fjuttiga dagar till =)

Dagar av lycka sa...

Det låter som en helt fantastisk söndag! Mer sådana tack!

Kram Anna

Bakom dörr nr. 11 sa...

Underbar söndag men lång sovmorgon. Här ska också nätshoppas lite ;) Ha det gott.
Kram Pia

Jennica... sa...

Men vilken fantastisk bild! Såå fin hon är!!
Kram!

Nellie - the Flying Hippo sa...

Vilken bra söndag!!! Och vilken underbar bild. Kram

Anna Margareta sa...

Vilken underbar bild!
Kram

Ann-Louise sa...

Vilken tjej, vilken pose och vilken underbar bild!

mitt liv som jag sa...

Oj oj hur gött lät inte det då, härligt :).
Och tavelvägg, det har jag sagt under ett par års tid att jag ska fixa, men jag får ju aldrig tummen ur.
Ha det! Kram Jennifer