måndag 29 november 2010

Aktivitetskalender


Förra året körde vi enbart med adventspresenter till barnen, vilket för all del var uppskattat. Men jag blev så inspirerad av Gottegrisens aktivitetskalender (en fantastisk idé), så jag har copycatat den i år. På mitt eget lilla sätt, i all enkelhet. Det hade verkligen varit supermysigt att ha broderat eller sytt en egen, men tiden känns knapp. Det viktigaste är ju att man gör aktiviteterna tillsammans, vilket jag tycker är en otroligt fin tanke.

Jag har klippt ut små hjärtan av julklappspapper och numrerat dom 1-24 på framsidan. Därefter hängt upp dom på ett band med hjälp av tvättklämmor. Sen ska jag skriva olika aktiveter på baksidan, som jag och barnen kan ägna oss åt tillsammans. Tex baka pepparkakshus, göra julgodis, köpa julklappar, ha julfika, klä granen osv. Adventspresenterna håller vi fast vid och kommer finnas på hjärtan nummer 5, 12 och 19.


Bilderna får inte kopieras eller användas utan min tillåtelse

1 kommentar:

Åsa sa...

Vilken underbar idé. Bort från konsumtion (som ändå bara blir småplock) och in med sällskap. Denna variant köper jag direkt - till nästa år.