tisdag 16 november 2010

Vitaminer

Drygt tre veckors intag av vitaminer - på inrådan av min frisör.
På fredag har vi en dejt på nytt. Egentligen är det I som har en dejt med henne och ska bli friserad och få fina sprayprickar i håret efteråt. Jag hänger ju med på ett hörn och tänkte visa upp resultatet. Fast jag vet verkligen inte om det är nåt att visa upp. Jag tycker inte att det gett ett dugg positiv effekt. Åtminstone inte på håret. Det är fortfarande lika avskavt, torrt och fnöskigt. Likt en svintotott på min högra sida....

Igår diskuterade jag och några mammor håravfall efter graviditet och amning. Två mammor med långt tjockt hår. Jag kvalar inte på något sätt in i deras hårkvalitetsdivision. Samtliga tre med någon sorts håravfall efter amningen och därmed mindre hår. Bara det att deras syns inte, nämnvärt. Så kan jag tyvärr inte säga om mitt eget. Jag vill ha tillbaka mitt fina tjockare hår som jag hade under graviditeten. Det med lyster i. Och stadga. Det här har varken eller.
Vad gör man? Väntar och ser?

Vitaminerna har dock inte varit förgäves. Det ska erkännas att jag faktiskt blivit mycket piggare sista tiden - bortsett från idag, då två små söta barn höll oss mer vakna än sovandes inatt. Men jag känner att jag kommit ur zombiedimman som legat över mig i en bra evighet. Alltid nåt.
Och kanske, om jag ger det tid, så kan det göra underverk på peruken också.

Inga kommentarer: