torsdag 4 november 2010

I hamn

Årets Blossaglögg är i hamn nu. Likaså våra "försvunna" gravlyktor som kyrkovaktmästarna hade lagt i tryggt förvar - visade det sig.
Dom sistnämda ska rengöras och fräschas upp, för att sedan återvända till minneslunden nu till Allhelgonahelgen.

Sure-Ture satt i kassan på Systemet idag. Jag fick betala i frid utan kontroll. Kanske erinrade han sig om vårt förra möte, då han glömt sin charm hemma på hatthyllan. Otrevlig typ som då tog mig för tjugo minus. Och dessutom gjorde sig löjlig över mitt unga utseende. Själv tyckte jag att han såg att ha passerat både pensionärs- och dinosaurieåldern och kunde inte förstå att han fortfarande var/är yrkesverksam.

Glöggen, ja den spar vi till advent. Med smak av saffran - det ser vi framemot.
Och den här julen får jag dricka alkoholkryddad sådan....

2 kommentarer:

Gottegrisen sa...

Vår i särklass suraste apotekstant har det senaste året blivit en riktig muntergök som skojar och har sig. Jag går alltid därifrån med ett leende på läpparna efter att ha blivit expedierad av henne. Vad hände??? Roligt är det i a f.

TITTILINA sa...

Vad härligt att människor kan förändras till det positiva!
Hon kanske hittade en ny kärlek? Om inte, kanske vi kunde få ihop en dejt med henne och Ture - det skulle nog göra honom gott :-)