söndag 28 november 2010

Första advent

Vit advent, den första på länge. Minns inte när det hände senaste. Kanske gick jag på mellanstadiet eller högstadiet? Kan det verkligen varit så längesen? Minnet som brukar stå mig nära, sviker mig på den punkten.

Den vita snön ger mera mysfaktor åt julen och advent. Och mysigt var det att traska runt i byn på julskyltning - även om minusgraderna trängde sig igenom både vantar och skor. Jag och I slängde våra lurviga i ringdansen runt granen. Till "Vi äro musikanter" rockade I loss rejält - utan tvekan hans melodi. Och som belöning på det, en godispåse av självaste jultomten.


Bilderna får inte kopieras eller användas utan min tillåtelse

2 kommentarer:

Louise sa...

Så fint det blev. Det blev ingen sån hos mig (hittade ingen zinktallrik :(... men nästa år... ;)

TITTILINA sa...

Tack Lollo!
Jag hittade den på Panduro. Den och mycket, mycket mer....