onsdag 15 juni 2011

Chick-lit

Jag har egentligen tusen andra saker som står högre på prioriteringslistan. MEN jag har fastnat i bokläsarträsket. Har så svårt att ta mig ur. Planerna för igår, var att ta vara på sista chansen att plugga när E sov och I var på förskolan. Men tillgången på internet var lika med noll, så jag satte mig med en ny bok istället. Läste så ögonen nästan blödde och fortsatte på kvällen tills huvudet värkte. Så kan det gå, om inte terminalglasögonen är på.

Är egentligen allätare vad det gäller books. Men ibland kan det vara så himla skönt med lite chick-lit. Lättläst och avkopplande. Hjärnan behöver inte arbeta utan bara hänga med.
Har just börjat en ny bekantskap med Jenny Leeb och hennes "Stella och Sebastian". Fram tills nu, en helt okänd författare för min del. Men jag tror att vi kommer fortsätta att lära känna varandra. Iallafall kommer jag nog att läsa fler av hennes böcker.

Inga kommentarer: