söndag 12 juni 2011

Shoppingkärra

Det tillhör inte vanligheterna att jag doppar min lilla gumpalala i soffan under kvällstid. Den enkla anledningen är, att har man en gång doppat så är det lätt att bli fast där resten av kvällen. Som om någon strukit på ett lager lim....

Men ibland törs jag ställa mig brevid soffan eller rent av lägga mig i den (då är det kört på riktigt). När jag väl närmar mig är det ofta motorsport på tv´n av nån konstig anledning. Man liksom vet detta innan man är där. "När jag sätter mig i soffan kommer jag få se hur de testar bilar eller bygger om en".

Det ska erkännas att jag faktiskt tycker att ett av dessa miljoner program är helt okej - Top gear. För att det är tre galna engelsmän som hittar på tokigheter. Och alltid lär man sig nånting nytt. I veckan lärde jag mig att man inte ska säga "car" i Albanien, då detta betyder.... eh..bajs. För ytterliggare nån vecka sen lärde jag mig vad det är för shoppingkärra jag ska ha. Fram tills dess var den helt obekant för mig. En frog! Hur cool är inte den på en skala?


Inga kommentarer: