söndag 19 juni 2011

Som en bal på slottet

Att ha en tvååring i huset gör att det aldrig blir varken trist eller tråkigt. Men ibland en aning stressigt. Och okontrollerat.
Det finns dagar då jag springer runt som en tätting. Torkar upp efter olyckor på golvet, återställer ordningen efter utrullat toapapper, förhindrar att maten läggs ner i vattenglaset eller att vattnet hälls ut på en matfylld tallrik, städar upp ett sjöblött toalettgolv efter att små händer tvättats, ser upp så att det inte bara är snorpapper som hamnar i toastolen, plockar upp kläder som dras ner från tvättställningen, förhindrar att kylen inte töms på icke önskvärd mat, ser till att snabbt ställa in rätt program på tvättmaskinen innan tvååringen snabbt som en vessla sätter igång den, förhindrar att mat slängs på golvet, lägger tillbaka singelgrus från rabatten som slängts ut på gräsmattan, tar skydd från tårar och tvåårstrots...
Det finns dagar då jag inte hinner i ordningsställa A, förrän tvååringen har plockat fram B och stökat ner C... Det går i ett.




Men blandat med bus, finns också en söt, ljuvlig och enormt kramgo tjej! En tjej som pratar och är glad, som gärna delar ut pussar och kramar, lägger tillbaka frukt som hamnat på golvet på Ica, säger f´låt när hon gjort nåt mindre bra, ligger och myser på min arm om morgonen...
För det mesta är vår lilla tvååring alldeles, alldeles.... UNDERBAR! Och den goaste tvååring man kan tänka sig...




Bilderna får inte kopieras eller användas utan min tillåtelse

2 kommentarer:

Johanna sa...

Visst är tvååringar underbara, för det mesta...

Måste också skriva att jag rekommenderade din blogg till min syster som också är föräldraledig med två barn och hon tycker att du har en mycket bra blogg och läser den varje morgon.
Kram

TITTILINA sa...

Vad roligt å höra! Jag blir så glad av sådan smickrande kommentarer.
Kram på dig Johanna!