torsdag 9 juni 2011

Fallet för frestelsen

Bara ordet rea, får mig att se dollartecken. Pling, pling! Brukar falla för frestelsen och inbilla mig att en sådan behöver jag/mannen/barnen nog. Det är ju så billigt!

Infon om Pompdeluxreastart kom imorse som ett brev via mailen. Pling, pling! Halva priset! Pling, pling! Mmm, så mycket fint. Pling, pling! Men visst behöver E lite mer kläder. Pling, pling! Och kanske en födelsedagspresent till kusin Vitamin oxå? Pling, pling!

Började stoppa ner lite i varukorgen, men tog sedan ett mycket klokt och avancerat samtal med mig själv. E behöver verkligen inte ett plagg till! Jag har ju snarare ångest över att hon har mer än vad hon behöver.
Jag har läst att Hannah Graaf brukar göra så. Stoppa ner en massa kläder i den elektroniska varukorgen, för att en stund senare ta bort det. En tillfredställelse i sig, enligt henne. Och jag är beredd att hålla med. En smula. Jäkligt stolt över att frestelsen föll men inte jag. 1-0 till mig.
Damn I´m good!

Inga kommentarer: