tisdag 14 juni 2011

Sommarlov

Skolavslutning = förskoleavslutning för storebrors del. Nu är det sommarlov och nio veckors ledighet tillsammans för trion. Det låter länge, men ack så fort tiden kommer gå. Frågan är när och om jag kan ge mina barn fler sådana långa lov i framtiden? Troligtvis inte. Så det gäller att njuta nu. Fortsättningsvis lär det bara bli de fyra klassiska.

När jag var liten började sommarlovet alltid med en glass med mamma och lillasyster direkt efter avslutningen. Mamma som tagit ledigt den stora dagen till ära. Så vill jag också göra med mina barn.
Även om det är två år kvar tills första riktiga skolavslutningen för I´s del, så har vi redan påbörjat en tradition som jag hoppas ska hålla i sig länge. Glass och fika på Märthas! Gillades av såväl stora som små.

Inga kommentarer: