lördag 11 juni 2011

Lördag som går till historien

Jag inser att min "lille" kille börjar bli stor. Riktigt stor. Stor nog att cykla till sin fotbollsträning. Stor nog att cykla till stranden, tur och retur. Wow! Stor nog att leka ensam på stranden, under en tigermammas ständiga uppsikt förstås. Men ändå, att hela tiden slippa ligga steget efter som med tvååringen. Slippa jaga, slippa hejda från att stoppa munnen full med sand, slippa sätta taggtråd vid vattenbrynet dit den minsta dras hela tiden.

Efter fotbollsträningen och lunchen åkte jag och I ner till stranden. Bara vi. Så himla mysigt och skönt. Bara han och jag. Några hinkar och spadar och glasspengar förstås. I tog årets första dopp. Jag lät bli. Det räckte att benen upptill låren fövandlades till isspiror trots det 19-graders "varma" vattnet. Om vinden inte varit med oss, hade det säkert varit okej för en halvmesig badkruka som mig.

Det är inte bara storebror som blivit stor, lillasyster klampar på även hon med stora steg. På Mallorca introducerades lollipopen, idag var det lösgodisets tur. "Mmmmm, gott!" sa hon mycket förnöjt flera gånger, då hon stoppa i sig sina tre små godisbitar. Övertygad om att hon längtar tills nästa tillfälle. Övertygad om att hon vet var resterande godis är. Dom är sluga dom små.


Bilderna får inte kopieras eller användas utan min tillåtelse

Inga kommentarer: