söndag 26 juni 2011

Tre noll nio

Sex minuter innan väckningsalarmet gick igång, vaknade jag av mig själv. Klok nog att gå upp på en gång, för att undvika att väcka övriga i familjen. Bortsett från mamsen som ville göra mig sällis. Med insikten om att jag natten innan gick och la mig klockan tre på morgonen. Idag blev uppstigning vid samma tidpunkt.

4 o´clock in the morning, satt vi där. På stranden. Med bonfire, YogaJona och några yogisar till. Med hotande moln i ryggen, men klart i motsatt riktning. Och hon kom, solen. Hon lyckades hålla kvar de bittra grå i ryggen och gav oss en fantastisk start på dagen. Hon och Jona. Yoga, meditation och soluppgång. Det slår det mesta och ger sån jädra-anamma-energi strax efter fem på morgonen. Jag kände hur mina "måsten" förvandlades till "jag vill".
















Bilderna får inte kopieras eller användas utan min tillåtelse

De två nedersta bilderna är lånade av YogaJona

Inga kommentarer: