onsdag 8 juni 2011

Gräsligt grönt är skönt

Jag har blivit helt besatt av att måla mina tånaglar.
Nagellacksdjävulen har satt sina klor i mig och jag känner mig en smula förbryllad. Vadan detta anfall? Jag som inte inhandlat nagellack sen tidigt artonhundratal. Ännu mindre använt det.

Det började med att jag önskade mig röda klassiska sommartår. Gick in en butik för att uppfylla dessa förhoppningar, men kom ut därifrån med ett grönt lack (!?) Av egen fri vilja.
Samma visa idag. Gick in för att köpa ett klassiskt rött. Kom ut med ett rosa.
Möjligen skulle man kunna misstänka en viss färgblindhet hos författaren, men så är inte fallet. Jag har bara drabbats av nagellacksdjävulen. Och jakten på rött fortsätter.



Bilderna får inte kopieras eller användas utan min tillåtelse

2 kommentarer:

Gottegrisen sa...

Intressant! Jag har ALDRIG målat tånaglarna tidigare, men blev beroende när vi var i Thailand i vintras. Undrar om det är åldern :oD

Kram

TITTILINA sa...

Hoppsan sa. Menar du att det luktar lite tant över oss nu?Kanske dags att färga håret lila oxå. :-)

Stor tantakram