fredag 20 december 2013

Att ha en egen Rrrranelid

 
Det är jullov nu. På riktigt.
Mannen brassar julköttbullar.
Jag och lil´sis har spa.
Jag blir insmord från topp till tå. Med gurkor på ögonen.
Hon gillar det där. Att pyssla om.
Och jag gillar det. Att bli ompysslad.

Big Bro ligger i badet.
Har pressat ner sig i en blå Ikeabalja.
Där ligger han och chillar.
Vår egen lilla poet. Vår egna Rrrrranelid.

En dag bajsade jag.
Det var så vackert.
Alla dog av glädje.
Det var så vackert.



Nu väntar tre veckors ledighet.
Vi ska bara mysa, kramas och ta det lugnt.
Mumsa choklad och läsa böcker.
Och jag, jag ska försöka finna kraften, kreativiteten och energin igen.
Den som jag tappat nånstans längs vägen.

Amen

1 kommentar:

Nellie - the Flying Hippo sa...

Åh, tre veckor låter underbart. Jag tror det finns stor chans att du hittar det du tappat. Kram ps. din vinst (tavlan) kommer snart på posten. Ursäkta att det dröjt så länge. Kram