måndag 30 december 2013

I elfte timmen

 
Man kan ju undra vad det är för likhet mellan mitt nyårslöfte och citrusträdet i uterummet.
Jo, båda två är rackarns sent på det.
Både när det gäller att blomma och bära frukt.
Citrusträdet ville inte lysa upp vår trädgård i somras med sina gula solar.
Men nu! När det är det bara är några enstaka plus i juletider.
Då, slår det till....
 
Och nyårslöftet ja....
Det.... Det försöker jag ta tag i såhär i elfte timmen.
Dagen innan året är slut.
Och jag kommer nog inte kunna ro det i hamn som jag tänkt,
men det är en början i alla fall.
 
I elfte timmen ja.
Typiskt mig!


2 kommentarer:

mitt liv som jag sa...

Gillar bilden, jättefin!
Nyårslöfte, det har jag inte ens tänkt på, men det finns nog några jag kan ge :).
Önskar dig ett riktigt Gott Nytt År! Hoppas ditt 2014 blir riktigt bra!
Kram Jennifer

Jennica... sa...

Gott Nytt År Titti!
Hoppas vi ses snart igen,
Kram Jennica