onsdag 25 december 2013

Dagen då det mesta är tillåtet


Jo, jag kan gilla juldagen. För att tom favorisera den.
Kanske inte som barn. Men nu. Som vuxen.

För på juldagen för man gå runt i joggingbyxor som 
inte spänner i midjan hela dagen.
Man får börja dagen med att äta julgodis om man vill.
Och man får lov att undra var-in-i-helsike jag gjort av den där klappen till 
lil'sis som innehåller en vit långärmad tisha med kaninen på?
(Om jag nu ens slagit in den?)
Och så får man lov att somna i soffan under tiden som SVT 
underhåller barnen med Askungen.

Avslappnat och utan måste.
Bara manana, choklad och rester.


Life is soft! And nice.

God fortsättning vetja!

5 kommentarer:

Helenas enkla vardag sa...

Håller helt med dig! Julafton kan vara lite stressig för det är så mycket och många som ska hinnas med. Men resten av dagarna är mer softa,
Jag menade etiketterna på julmusten, dom var ju så fina.
Kram Helena

Ida sa...

Så gött. Jag undrar också om inte juldagen och kanske t o m annandagen nästan är skönare, alla på sitt sätt. Kram på dig!

Nellie - the Flying Hippo sa...

Åh ja, juldagen är bäst! Vi gjorde inte heller många knop. Skönt! Kram

Jennica... sa...

Åhh, så du gjorde de där äpplepyramiderna som Ernst gjorde! Hade tänkt det, men hann liksom aldrig med det...
Vad fint det blev!

Hemma på Sjuan sa...

Haha vad jag känner igen mig! Jag som inte hade ätit godis på så länge har nu kommit in i ett sånt sockerbegär!!
Jag har oxå en del funderingar inför nya året, kram Suss