tisdag 3 december 2013

Jag kan gilla det där


Jag kan gilla det där med att få krypa ner i sängen efter att ha fått en nyknådad rygg och nacke.
Jag kan gilla det där med att få ligga i skarven och ha ett barn på vardera sida.
Få kramas och mysa in mig i deras små ljuvliga nackar.
Och den ena varelsen ligger tätt bakom ryggen på mig och viskar "du är världens bästa mamma".
Och den andra parkerat sina stövlar nedanför sin säng.
För så måste man visst göra om man har fått nya efterlängtade sådana 
och är hals-över-huvud-förälskad....

Kärlek. På flera plan.
Jag kan verkligen gilla det där.


3 kommentarer:

CreandoPhoto sa...

Mmmm, det låter som sånt som man borde gilla tycker jag. På alla plan :)

Jennica... sa...

Åhh, den där kärleken! Underbar!!!

Och jo, jag har det där fotot på väggen hemma. Ingen förstoring dock, utan i A4 format. Det är mer än nog tycker 13-åringen som tycker hon ser hemsk ut.....kan bara le.... :)
Kram!

Bakom dörr nr. 11 sa...

Å vad mysigt, min grabb är 16 år men jag minns det som igår när han kom på nätterna och sa:
- Flytta på dig mamma.
Kram Pia