tisdag 17 december 2013

Saker som jag glömt berätta

 
Jo visst finns det saker som jag glömt berätta.
Eller som jag kanske bara låtit hamna i skymundan.
Som att vi i somras besökte ett av de mest annorlunda fikaställena jag varit på. Ever.
Annorlunda absolut. Men kanske också det charmigaste?
 
Jo jag fick min vilja igenom. En dag då värmen nästan skallrade i luften.
Då syrran lyste med sin frånvaro p g a bröllopsbestyr.
Och vi andra hade tre barn extra att ta hand om.
Då svettiga kroppar och fötter gled över den spruckna leran till parkering.
Liksom på Afrikas slätter.
 
 
Där vandrade vi omkring i vildvuxet gräs.
Spanade in bussen där några arbetande ungdomar bodde.
Besökte hentoaletten och käkade lunch utomhus.
Sittandes på en gammal soffa infiltad i blå mormorsrutor.
Och med kristallkrona i taket.
Helt fascinerad av deras idérikedom....
 
 

 
Sådana dagar och sådana minnen.
Dom är bara väldigt svåra att glömma bort.

 
 
 
 


2 kommentarer:

Ann-Louise sa...

Ja det tackar vi för, att ni ville ta tre barn till :0) Det får absolut bli ett besök där till sommaren, har aldrig varit där!

Ida sa...

Vilket galet helt underbart ställe det ser ut som! Hoppas allt är bra, kram!