söndag 1 december 2013

Det blev ju advent iallafall

 
Jo, men jag fick ju färdigt mina adventsljus och jag fick äta adventsfika i soffan
med han jag är gift med och våra barn.
Och jag fick mina fönster putsade och jag fick frysa på årets julskyltning.
Och jag fick trängas runt på Vellingeblomman on the most crowded day of the year
för att akut förnya och inhandla nya stjärnor till fönstren.
Och så fick jag dansa runt granen till små grodorna och på traditionellt vis lyssna
på kvinnan-med-ingen-tonsäkerhet-eller-sångröst-alls.
 
Det blev ju advent iallafall.


1 kommentar:

Ida sa...

Ha ha såg dig inte men nej..tonsäker skulle vara synd att kalla henne..
Jag fick absolut noll julkänsla tyvärr, nästa år tänker jag tvinga in familjen till Malmö eller ner till Trelleborg. Ella var med i luciatåget så det fick snällt bli byn igår.
Fin adventsstake du gjort! Kram