tisdag 10 december 2013

Nog kunde det varit mera glamour



Vi firar Nobeldagen på vårt egna lilla vis.
Jo, Big Bro har förvisso varit pyntad från topp till tå i skolan.
Kavaj, slips, vattenkammat hår och hela tjottaballongen.

Men vi tjejer, vi har hängt hemma med förkylningsbaciller.
Ätit falukorv och potatismos. Klädda i nattlinne och pyjamasbyxor.
Modell mindre-fancy-schmancy.



Och jag har smusslat i mig på tok för många päronkonjakstryfflar. Precis som jag befarat.
Och ryckt lite i mitt granris och klätt in hjärtat på dörren i barr.
För just barr verkar vara det jag har fått dille på i år. Gröna små barriga grenar.
Barriga grenar och hyacinter förstås.
Dom som jag njuter av innan dom slagit ut i blom.
Innan dom ger kli i halsen. Och sticks i näsan.



2 kommentarer:

Anna Margareta sa...

Vad fint med pyssel och praliner även om just päronkonjakspraliner går bort hos mig .
Kram!

Jennica... sa...

Det där hjärtat var ju superfint!
Mys på och hoppas liten känner sig bättre snart!
Kram!