onsdag 18 december 2013

Mare, mare, vad gör man med en onsdagseftermiddag?


Jo, man låta barnen pimpa pepparkakor,
under tiden som man klär ett taggigt julaträd med tvåhundra ljus.
Och svära över att om jag inte vore ett sånt jäkla kontrollfreak, 
så skulle min man få göra det...
Eller kan man rädda en blåsippa i trädgården, 
i ren sympati över att den är lika förvirrad som jag.

Man kan leta ihjäl sig efter goda lussebullar i frysen
och förneka att vi redan ätit upp dom.
Eller så kan man bli riktig, riktig ovän med sina barn 
för att de inte vill klä granen i dom färgerna som jag vill.
Men sånt kan man ju lösa tills nästa år......
.....på tippen!

2 kommentarer:

Helenas enkla vardag sa...

Vissa saker kan man överlåta till de andra men inte klä granen, eller klä den får de men med rätt grejer. Har en hemlig låda med sånt som inte får komma upp just nu iallafall. Nästa år kan det ju vara modernt igen, så jag sparar det i min hemliga låda.
Kram Helena

Jennica... sa...

Det där med granen......många gräl genom åren har det blivit. Mest med bråkiga ljusslingor. Betydligt lugnare i år. ;) Jag och tjejerna klädde granen tillsammans. Jag och stora tjejen tittade lite förfärat när lillisen hängde alla saker på ett ställe, men viskade till varandra att vi ändrar det när hon somnat.... :)
Kram!