lördag 28 december 2013

Jag tror att jag vet var den är nu...

Den borttappade julklappen.
Tröjan till lil´sis med kaninen på.
Jag tror att jag vet var den är nu.
Eller har varit....

Minnet börjar nämligen erinra sig igen.
Det som jag fullständigt tappade bort där veckan före jul.
När kontroll och lust försvann.

Jo jag inser att jag såg tröjan senast när jag slog in några julklappar sent en kväll.
Några till lil'sis och några till den ensamma julgranen på Clarion Hotel i stan..
Och dom som skulle skänkas lades ner i en papperskasse, 
som han jag är gift med skulle ta med sig till stan därpå.
                                              Och jag minns också att jag räknade till tio,
fast att jag från början bara trodde att vi skulle skänka nio.
Men jag var så trött då. Orkade inte tänka klart....

(Bild lånad från Lindex)

Men jag börjar bli rätt säker nu.
På att den åkt med in till stan.
Legat under en stor julgran. Full av kärlek och av omtanke.
Blivit rejält uppvärmd innan den delats ut till en liten flicka ute i kylan
Till någon som förhoppningsvis blivit glad.
Och som garanterat behövt den mer än vi.........

Det känns bra det med. Det gör det.

1 kommentar:

Nellie - the Flying Hippo sa...

Den är så fin den där tröjan. Och jag tror också att de kom till helt "rätt" flicka. Kram