onsdag 31 augusti 2011

Från Jura till Krita

Vid midnatt slutar en epok för att ge början åt en ny. Jura blir Krita, sommar blir höst, augusti blir september och störst av allt - föräldraledig mamma förvandlas till yrkesarbetande kvinna.

Har jag gjort allt jag tänkt mig? Eller är det nåt jag kommer ångra?
Nä, jag tror inte det. Jag har låtit E få göra samma aktivteter som I (babysim och småbarnsrytmik), hängt några gånger på Kyrkans öppet hus, fikat massor med mammorna, varit i Ullared (två gånger tom!), låtit I ta med sig kompisar hem, chillat, bakat, tagit en fotokurs, blivit bättre på att ta bilder, läst böcker, hängt mycket på stranden och på lekplatserna, promenerat hundratals mil och framförallt MYST och varit med mina fina barn.

Kanske skulle jag njutit lika mycket av alla mina 801 lediga dagar? Men föräldralediga dagar är precis som alla andra dagar - livet går upp och livet går ner. Såklart har vi varit med om ännu fler saker, glada som sorgsna. Men med facit i hand blev ledigheten som jag tänkt mig.

Imorgon har Jura förvandlats till Krita. Och saknaden av mammaledigheten infinner sig så smått redan.

Inga kommentarer: