måndag 15 augusti 2011

Klamrar sig fast

Hösten flåsar mig i nacken. Själv klamrar jag mig fast i sommaren. Fast det känns som att jag är längst upp i masten på ett gammalt sjörövarskepp. På väg att sjunka.

Det är svårt att försöka klamra sig fast trots vetskapen om att augusti tillhör sommarmånaderna. Det är kallt, blåsigt och *pip* ja, ni vet. Idag kom ännu ett hösttecken - inskolning på förskolan. Det gick ungefär som jag trodde. Pigg på att prova på aktiviteter, men med ständig koll över var mamma befann sig.

Igår blev vi bjudna på shortsväder och bättrade på sommarkänslorna genom att ta oss ner till (för oss) ett nytt mat-fika-och-glass-ställe nere vi stranden. Enkelt, men så rackarns mysigt. Liten servering och sjyssta rottingmöbler som bjöd på första parkett vid strandbrynet. Med utsikt över Östersjön.

Det var så rackarns trevligt där, så jag och barnen cyklade dit även idag efter förskolebesöket. För nya glassar i magen, häng i hängmattorna och mys i soffan. Något blåsigt kanske, men nog fick jag ny energi och hopp att klamra mig fast lite till i sommaren.








Bilderna får inte kopieras eller användas utan min tillåtelse

1 kommentar:

Ann-Louise sa...

Ser inte alls dumt ut. Nu när hösten är på väg får man verkligen ta till vara på de sommarstunder man lyckas fånga.