onsdag 17 augusti 2011

Tummen upp och tummen ner

Dagens tumme upp - går självklart till dagens mest omskrivna gravida kvinna i detta avlånga land. Jag är uppriktigt glad för deras skull och tycker det ska bli skönt att slippa alla dessa mediala spekulationer huruvida hon är/varit gravid eller ej. Sådana där saker brukar offentliggöras förr eller senare. När föräldrarna känner sig redo. Oavsett om man är känd eller ej.

Dagens tumme ner
- går till en bloggare som jag hyllade häromdagen. Då för att jag gillade hans tidigare inlägg.
Jag är inte den som håller stenhårt på att man måste säga förskola eller förskollärare, det går lika bra med fröken eller dagis. Men att göra sig löjlig över hela dess verksamhet och personal och deras förnuft, känns pubertalt omoget. Om inte förskolan funnits, vore det en omöjlighet för flertalet vuxna att tjäna ihop till brödföda, onödiga materiella things och klättra på karriärstegen. Kanske borde man inte kasta sten i ett glashus?
Min mening som förälder och dagisfröken.

Inga kommentarer: