torsdag 11 augusti 2011

Sommaren är kort...

... de mesta regnar bort. 14 grader varmt (eller kallt) och regnet strilar oupphörligen. Varma dagar på stranden är ett minne blott. Avlägset. Jag känner mig snuvad på konfekten. Jag har svettats en dag den här sommaren. En dag! Svettiga dagar gör sig bäst på stranden (inte på Skansen), där man kan få kyla ner sig i vattnet och sedan känna hur solen torkar bort det våta. För att sen bli svettig igen, pusta lite, och sen ner tillbaks i plurret. Jag saknar just de dagarna.

Regniga dagar passar det utmärkt att baka. Och det har vi gjort. Kolasnittar för första gången. Barnen älskar dom så det lär absolut inte bli den sista.

Insikten smackade mig där jag stod och knådade ihop degen. Bakning och fotografering. Det är det jag brinner för. Det är det jag gillar allra mest. Visst har jag alltid vetat, men idag kändes det som att jag verkligen blev träffad av blixten. Solklart! Stjärnklart! Blixtklart! Det är lättare att försöka förverkliga sin dröm när man vet vad den handlar om.


Bilderna får inte kopieras eller användas utan min tillåtelse

Inga kommentarer: