onsdag 13 oktober 2010

Brev till den skäggiga mannen

Dear Santa Claus,
Förutom den fina jackan från Odd Molly önskar jag mig:

* TJOCKT LÅNGT OCH BLANKT HÅR (så att jag slipper hålla på att slinga mig ljust, för att få någon som helst volym i skatboet)

* VACKER HY (är innerligt trött på de här vulkanliknande tonårsfinnarna som jag slagits med sen i somras.)

* FRISKA BARN (mina godingar är mitt allt)

* FLER FÖRÄLDRADAGAR (älskar att vara mammaledig och att få vara med mina barn)

* ETT ROLIGT OCH STIMULERANDE JOBB (vet ju att jag kommer få återgå till arbetslivet nån gång och då skulle jag vilja ha ett jobb som jag längtar att gå till)

* EN VÄRLD UTAN MAGSJUKA (då hade jag haft en fobi mindre och mer energi över)

* EN KOMBINERAD STÄDERSKA/TVÄTTERSKA (som röjer och fixar undan nattetid)

* BÄTTRE KONDITION&HÅLLNING (om du ska stryka nåt på listan, så stryk detta. Kanske kan jag fixa detta på annat håll)

Jag vet att jag är tidigt ute, men "Först till kvarn, får först mala".
Jag hoppas på det bästa och vill redan nu förvarna om att listan kanske kommer att kompletteras.

Best regards,
T

4 kommentarer:

Johanna sa...

Vilken rolig lista!

Och jag är en av dina dagliga läsare-bästa bloggerskan!!

Louise sa...

hihi!
vad bra saker.

Jag vet hur du ska fixa det med jobbet. Ta nästa dag när J är hemma. Gå ner till havet (ensam). Sätt dig och börja tänka. Tänk på vad som du blir glad av. du kanske inte kommer på det där och då. men DU tar iallafall tag i tanken och börjar göra något konkret av den. Du tillåter inte den bli en flyktig tanke som du, lite fegt, nöjer dig med.

Ditt liv är ditt ansvar.
Din lycka är ditt ansvar.
Livet ska levas lyckligt som man bara kan. Det kommer alltid att hända tråkiga men dessa styr vi inte över. Vår lycka, är bara ett par steg borta.

Kram min finaste vän, värd all lycka i världen.

TITTILINA sa...

Oj det var inte bara en fin hälsning, utan en otroligt fin komplimang!
Tack Johanna, den kommer jag suga länge på.

TITTILINA sa...

Tack kära FödelsedagsLouise!
Kloka ord från en klok kvinna. Du har rätt, det är så man ska börja.
Kram