lördag 23 oktober 2010

Grand finale

Det är barnkalasens finalhelg. Och ska det firas, så ska det firas ordentligt. Det har firats i helgerna fem (i rad) och avslutas nu med tre stycken 4-årskalas denna weekend. Ett idag och två imorgon... Man kanske kan tycka att det borde vara enformigt, men inte då. I är glad över alla inbjudningar som kommit till honom och skuttar glatt iväg till festerna.


Själv "skuttade" jag glatt iväg till frisören idag. Det var beställt klippning, slingning, tidningsskvaller och lite egentid. Dessutom var ju tanken att jag skulle bli snygg på köpet, kanske ändra hårfärgen till något mörkare?

Håret har verkligen sett förjäkligt ut sista tiden (det är absolut inget slump att jag önskar mig tjockare hår av tomten) - riktigt slitet och dant. Så pass illa att jag inte vågade be om fler ljusa slingor i brist på ännu värre hårburr.
Det vågade inte frisören heller, varken toning eller slingning - så illa är det! Istället klippte hon till en nödvändig frisyr som inte ens blir snygg om man så stylar det! Från kort långt, till långt kort. Det är inte jag och jag kommer göra allt i min makt för att få till en tofs med hjälp av klämmor.
Jag gav givetvis mitt godkännande innan ingreppet - motvilligt! Men hon är proffs och jag litar på henne. Fick dessutom rådet att äta lite vitamintillskott, för att se om det blir nån förändring. Vi hoppas på det!

Bilderna får inte kopieras eller användas utan min tillåtelse

Inga kommentarer: