fredag 22 oktober 2010

God damn

it´s dark outside! Halv sju är det verkligen kolsvart.
Smög ut på en ensam promenad ikväll, med reflexen som enda sällskap. Klokt av mig att få den med mig, för på de mörka gatorna syns man baske mig den inte annars. Tyvärr krävs det nästan att man själv har körkort för att få den insikten.

Men lite småmysigt är det ändå att få gå där i mörkret helt själv och kika in i de upplysta små husen där familjerna/paren är full gång med fredagsmyset. Det ser nystädat och fint ut med levande ljus som står på borden. Så såg det verkligen inte alls ut i vårt hem när jag lämnade det. Nä, jag rymde inte bara från hemmet utan även från disken.. och röran... Tanken är att det ska vara fint i hemmet när det nalkas helg. Men någon har slängt in käppar i hjulen och det har inte blivit av. Min ena bihåla (japp det är oftast densamma) bjöd mig i onsdagskväll på smärta ifrån .... och jag kunde endast förmå mig till soffläge. Igår bjöds J på tandvärk i samma smärtdivision och städning var knappast prio numero uno. Därtill en pipig liten tjej som helst bara vill vara hos mamma sin i dagarna två.
Men imorgon tar vi nya tag och är snart ifatt.

Inga kommentarer: