tisdag 26 oktober 2010

Vatten över huvudet?

I är lite snorig och hostig, så han är hemma med oss tjejer idag. Egentligen skulle han säkert kunna ha varit på förskolan idag, för jag tycker inte att han är särsklit sjuk. Men jag är ju ändå mammaledig och då kan man ju unna sig en dag hemma.

Så vi passade på att ta en cykeltur över slätten för att åka och köpa lite blompynt till trädgården och spana lite på deras Halloweenutställning. Den sistnämda ganska läskig, så sällskapet backade ut igen innan vi kommit in... Moooahaha!

Ibland tänker man sig att man ska ha en mysig stund tillsammans och att barnen ska uppskatta det man gör. Ibland blir det mysigt, ibland mellanmysigt. Har man otur, blir det bara skit.
I som numera är den mest stillsamma av de två, tyckte nog att det var trevligt att få åka cykelkärra, titta på fiskarna och botanisera runt bland alla sakerna.
E tyckte det var irriterande att hon inte fick pilla på allt som kom i hennes väg - helst riva ner det. För efter ett tag sög det verkligen att få sitta i kundvagnen (som hon egentligen älskar) och hon ville spankulera omkring som brorsan gjorde.
Själv hade jag missbedömt det fina vädret. Det var förvisso underbart, men något blåsigare än jag upplevde det hemma på gatan. Det spelar liksom ingen roll och det är vindstilla där, för det är ALLTID mer eller mindre blåsigt på öppet fält. Så lårmusklerna fick verkligen jobba idag.
Att cykla med kärra bakom och med lite luft i bakdäcket (jag orkade inte pumpa), ger en otränad kvinna trötta ben. Och mina ben har en förmåga att expandera rejält vid ansträngning, mer än vad de tighta stretchjeansen ville gå med på... man ska inte ha tighta byxor på sig när man ska springa maraton - inte heller när man ska cykla en mil. Musklerna trycktes liksom både inåt och utåt samtidigt, ungefär som när en gravid kvinna får svullna fötter och försöka pressa ner dessa i sina redan för små pumps.

Så om man ska kategorisera utflykten så blir den halvmysig. För den var mestadels mysig. I hävdade dock när vi skulle cykla hem, att "det var jobbigt att cykla". Jag vet inte vad det är som är jobbigt med att sitta stilla och sova i en cykelvagn, hade gärna bytt ;-) Han tyckte att vi skulle haft bilen istället och så kunde pappa cyklat några mil fram och tillbaka till jobbet. Ett förslag som vi kanske borde ta upp? :-)

2 kommentarer:

niina sa...

gillar verkligen det sätt du skriver på:) din blogg är väldigt bra, läser här inne varje dag och vilka UNDERBARA bilder du tar! är du fotograf eller??

TITTILINA sa...

Tack så mycket! Vad glad jag blir!
Skulle gärna vilja titulera mig som proffsfotograf, men är bara en vanlig amatör med stora drömmar :-)