måndag 18 oktober 2010

Träningsvärk

Efter att först ha räfsat löv med mina stjälpredor idag, jagat runt efter ettåringar (japp, en under varje arm och vid två tillfällen), för att sen ha utövat gymnastiska övningar sent på kvällen - så räknar jag med garanterad träningsvärk imorgon.

Kvällens yoga var allt annat än å ligga och sova på en matta (jo det finns folk som tror att det är det man gör i en och en halv timme bara för att man har filt och kudde med sig till gymmet). Jag skulle snarare kalla det plattan i mattan. Kanske inte för tempots skull men för styrkans. Mina små "sillamjölke" till armar har minsann fått sig en omgång. Inte mer än vad de klarade av, men det var nästan på håret.
Men det var ett skönt pass och när känns vila bättre än när man har fått slita lite? Just det. Nu väntar min skönt avslappnande kropp på att få krypa ner i sängen och förhoppningsvis få en skön natts sömn. Träningsvärken, den tar vi itu med imorgon.

Inga kommentarer: