måndag 3 januari 2011

2 minuter

Läste nånstans att saker som uppskattas ta två minuter, ska man göra på en gång. Inte skjuta upp. Sunt tänkte jag och försöker leva lite efter det, för att slippa samla på hög.

Behövde en plastburk och kikade som vanligt i den utsedda kökslådan. Insåg att det var ett tag sen som jag städade den - och ja, det skulle nog bara ta två minuter. Eller kanske fem...
Hittade massor med överblivna plastlock som jag samlade ihop och la ut i förrådet "så länge". Fast jag ogillar verkligen ordet "så länge" för det betyder evighet eller permanent i vårt hushåll. Dessutom är jag så innerligt trött på röran i förrådet och orkade inte längre vänta ut att nån annan kommer städa där. Så, jag började sopsortera. Det tar nog inte mer än två minuter. Eller kanske fem?
Det tog mer såklart. Och när det var gjort var det ju lika bra att köra ner eländet till sopstationen. "Det tar väl bara två minuter"... Hmmm...

Tänk vad man hinner mycket på två minuter!

Inga kommentarer: