lördag 1 januari 2011

Röjarfest

Förfesten startade redan vid lunchdags. I pulkabacken. Upp och ner, om och om igen.
Fika och varm choklad - rom för de stora, marshmallows för de små. I vanlig ordning körde jag med barndricka.
Därefter hem, för en familjär kollektiv taktikvila. Vissa lyckades bättre än andra, särskilt de små. Som om de visste vad som väntade....

Traditionsenlig hummersoppa, oxfilé Provencale och creme Catalana. Mumma för gom och själ. Det gav mersmak. Fantastiskt gott och jag längtar redan efter en favorit i repris till kommande årsskifte.
Det blev en "blöt" men städad fest. E råkade spilla ner J och hans skjorta. Jag lyckades välta ett glas cola över min klänning. Glaset fortsatte givetvis ner i golvet. Men inget kalas utan kras. Extrakläder till barnen hade jag packat ner inför kvällen. Men storlek 86 eller 110 passar illa på oss. Nästa gång vi går bort ska jag hoppa över barnens och ta med till oss istället.

Barnen avnjöt egen festmeny. Därefter minidisco och massor av godis. Rock´n roll på hög nivå. Röj långt in på natten.
Bomber och granater - åskådades såväl ute som inifrån. Tidigare så självsäkra små knattar, valde att gå in efter en stund. En efter en. Inte mig emot.

Partyt fortsatte och E höll sig vaken till strax före ett. Då hon motvilligt somnade i min famn (mys). I körde på en dryg timme till. Sen gick det inte att hålla emot John Blund längre.

Nu väntar ett nytt år, med nya happenings och förväntningar.
Låt oss hoppas på ett riktigt bra 2011!


Bilderna får inte kopieras eller användas utan min tillåtelse

2 kommentarer:

Ann-Louise sa...

Vilken söt tjej! Och vilken tjusig klänning!

TITTILINA sa...

Superfin! Hon blev en riktig kalaspingla.

Tack snälla moster!